Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je een

vraag?

De veelgestelde vragen hebben we op een rijtje gezet. Check hier of hij ertussen staat!

Eten bij 't Zusje

Ik heb een noten-, gluten- en/of lactose-allergie. Hoe weet ik wat ik kan bestellen van de tapaskaart?

Het is zeker mogelijk om met een allergie bij ons te eten, ons keukenteam doet zijn uiterste best om rekening te houden met je allergie. Wij kunnen echter niet uitsluiten dat een gerechtje sporen kan bevatten van een stof waarvoor je allergisch bent. We hebben aangepaste tapasstrookjes voor verschillende allergieën zodat je rustig kunt bekijken wat je kunt eten.

Wat houdt een avondje tapas eten precies in?

Het gaat bij ons om een avondvullend concept, wij hebben dan ook maar één bezetting per avond. Je kunt vanaf 17:30 uur reserveren, hierbij kun je dan tot 22:30 uur gebruikmaken van de warme gerechtjes en tot 23:00 uur kun je een uitschieter maken met de desserts. Gedurende de avond kun je twee gerechtjes per persoon per ronde bestellen. Op onze website kun je de tapaskaart bekijken, zodat je een indruk krijgt van de gerechtjes die wij serveren.

Hoeveel gerechtjes mag je per ronde bestellen?

Je kunt per ronde 2 gerechtjes per persoon bestellen, daarnaast is het mogelijk om extra een salade of frietjes te bestellen.

Ik ben zwanger. Hoe weet ik wat ik kan bestellen van de tapaskaart?

Het is zeker mogelijk om tijdens je zwangerschap bij ons te eten. Ons keukenteam doet zijn uiterste best om rekening te houden met je zwangerschap. Wij hebben hiervoor een aangepast tapasstrookje zodat je rustig kunt bekijken wat je kunt eten.

Ik heb een maagverkleining gehad. Hierdoor kan ik minder eten dan gemiddeld. Dien ik toch het volledige bedrag te betalen?

Ja, dat klopt. Bij ’t Zusje willen we niets liever dan onze gasten verrassen en verwennen. Een avond bij ’t Zusje is dan ook écht een uitje heerlijk ongedwongen en avondvullend bourgondisch genieten, dat is waar we voor gaan. Dit zit hem niet alleen in de keuze van onze gerechten en het feit dat je gedurende de gehele avond kleine gerechtjes kunt bestellen, maar ook in de presentatie, de aankleding, de vriendelijkheid en gastvrijheid van onze medewerkers en de kleine extra’s die we onze gasten bieden.

Alles bij elkaar maakt een avond bij ’t Zusje tot een ware beleving, die iedereen uiteraard op zijn of haar eigen manier in kan vullen. Want, zoveel mensen zoveel wensen! Wij passen ons hier graag op aan en proberen zo flexibel mogelijk te zijn in de dingen die we doen.

We doen er alles aan om een fijne avond voor al onze gasten te creëren. Een avond bij ’t Zusje is daarom zoveel meer dan het etentje alleen, het is een totaalbeleving! Om die reden en omdat alle gasten in onze ogen gelijk zijn, hebben we besloten om ook de prijs gelijk te houden.

Hebben jullie ook veganistische gerechten?

Helaas is het niet mogelijk om naast onze gewone kaart, vegetarische kaart en kinderkaart gebruik te maken van een aparte veganistische kaart. Bij 't Zusje hebben wij een uitgebreide vegetarische kaart. Wij kunnen bij deze kaart eventueel de dierlijke producten weglaten.

Wij vinden een bepaald gerechtje zo lekker, kunnen wij het recept ontvangen?

Uiteraard vinden wij het leuk om te horen dat je onze gerechtjes erg lekker vindt! Echter geven we onze recepten niet vrij. Abonneer je op ons magazine Zusje&ZO via www.zusje-enzo.nl. Hier delen we exclusief voor onze abonnees regelmatig een aantal ’t Zusje recepten.

Waarom staat een bepaald gerechtje niet meer op de tapaskaart?

't Zusje doet erg haar best om de tapaskaart voor iedereen zo lekker en gevarieerd mogelijk te houden, dit betekent dan ook dat we elk kwartaal nieuwe gerechtjes bedenken waardoor een aantal gerechtjes hun plekje op de tapaskaart moeten opgeven.

Reserveren

Hoe kan ik reserveren bij ‘t Zusje?

Het is alleen mogelijk om te reserveren bij ’t Zusje via onze reserveringslijn 0900-zusje (0900-98753).

Waarom zijn er extra kosten (€0,20 per gesprek) verbonden de 0900 reserveringslijn?

Bij ’t Zusje halen we alles uit de kast om onze gasten een fijne avond te bezorgen. Mensen verrassen en verwennen is wat we het liefste doen. Heerlijk ongedwongen en avondvullend bourgondisch genieten, dat is wat wij onze gasten beloven. Een avond waarbij we oprechte en persoonlijke aandacht voor onze gasten hebben, maar ook voor elkaar.

Dit is de reden dat wij ervoor hebben gekozen om alle telefoontjes voor al onze vestigingen in Nederland via een centraal telefoonnummer te laten lopen. Dit is de enige manier om onze belofte aan onze gasten na te kunnen komen wanneer zij ’t Zusje bezoeken. De telefoon staat bij ’t Zusje namelijk nooit stil. Net als onze medewerkers trouwens. Zij zetten graag die stap extra om jou in de watten te leggen wanneer je ’t Zusje bezoekt. Daar zijn ze goed in en dat is wat ze graag doen.

Wij hopen dat je begrijpt dat we deze beslissing hebben genomen om jouw avond bij ’t Zusje tot een onvergetelijke avond te maken.

Helaas is jullie 0900-nummer niet bereikbaar, hoe komt dit?

Vervelend om te horen dat je onze reserveringslijn niet kunt bereiken. Er zijn helaas providers die ons 0900-nummer niet erkennen, ook kan het aan de instellingen van je telefoon liggen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je 0900-nummers hebt geblokkeerd in je instellingen. Op onze website vind je alle lokale telefoonnummers van al onze Zusjes.

Op dit moment ben ik in het buitenland. Hoe kan ik nu reserveren?

Vanuit het buitenland kun je ons 0900-nummer niet bereiken. Op onze website kun je op de pagina “onze zusjes” de lokale telefoonnummers van alle vestigingen vinden, deze zijn wel te bereiken vanuit het buitenland.

Hoe ver vooruit moet ik reserveren bij ‘t Zusje?

De weekenden zijn vooralsnog enorm populair. Wij raden je daarom aan om voor deze dagen vroegtijdig te reserveren (één a twee maanden vooraf). Om te reserveren op een doordeweekse dag, raden wij aan om dit minimaal twee weken vooraf te doen.

Kun je last-minute reserveren bij ‘t Zusje?

Via onze last-minute pagina http://www.zusje-tapas.nl/last-minute/ is het mogelijk om live te zien hoeveel beschikbare plaatsen er per Zusje zijn. Daarnaast kun je onze Zusje app op downloaden, hierop kun je een voorkeur van een datum en locatie aangeven. Komen er op deze datum door annulering plaatsen vrij, dan ontvang je een push notificatie. We raden je dan aan om dan z.s.m. telefonisch contact met ons op te nemen om je reservering te plaatsen. Meer informatie over de Zusje app kun je vinden via www.zusje-app.nl.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren of aanpassen?

Je kunt je reservering telefonisch annuleren of aanpassen.

Helaas is ‘t Zusje vol gereserveerd. Hebben jullie een reservelijst?

Helaas hebben wij bij ’t Zusje geen reservelijst. Via onze last-minute pagina zie je direct waar je de komende 7 dagen terecht kunt. In de kalender geven we live inzicht in de beschikbare plaatsen in één van onze Zusjes.

Kerst is al helemaal vol gereserveerd, kunnen wij op een reservelijst?

Het is niet mogelijk om op een reservelijst te komen. We raden je aan om je reservering voor kerst ruim van te voren te plaatsen.

Groepen

Kun je ook met grote groepen bij ’t Zusje eten?

’t Zusje heeft voor iedereen wat wils en is daarom uitermate geschikt om te dineren met grote groepen. Vanaf 10 personen is het ook mogelijk om gebruik te maken van een drankarrangement.

Is het mogelijk om gebruik te maken van een drankarrangement?

Met grotere groepen (vanaf 10 personen) kun je eventueel gebruik maken van een drankarrangement, we vinden het wel prettig als je dit bij het maken van de reservering aangeeft zodat we hier rekening mee kunnen houden.

Voor de arrangementen hanteren wij de volgende prijzen:

  • Voor 3 uur onbeperkt bier/ wijn/ fris €16,00 p.p.
  • Voor 4 uur onbeperkt bier/ wijn/ fris €20,00 p.p.
  • Voor 5 uur onbeperkt bier/ wijn/ fris €23,00 p.p.

Deze prijzen zijn inclusief koffie/thee/tafelwater, en exclusief het eten. De kosten voor een avondje gezellig tapas eten bedraagt €28,80 p.p.

Kinderen

Hanteren jullie kinderprijzen?

Ook kinderen kunnen bij ’t Zusje Avondvullend bourgondisch genieten. Voor kinderen hanteren wij de volgende prijzen:

  • 0 t/m 1 jaar:    Gratis
  • 1 t/m 3 jaar:    € 6.50
  • 4 t/m 12 jaar:  € 12,50
Mag ik ook gerechtjes van de kindertapaskaart bestellen?

Uiteraard is het geen probleem om als volwassene van de kinderkaart gerechtjes te bestellen. Wel geldt hiervoor het normale tarief van €28,80.

Algemeen

Zijn alle Zusjes rolstoelvriendelijk?

Niet alle Zusjes zijn rolstoelvriendelijk. Vraag tijdens het reserveren wat de faciliteiten zijn voor de desbetreffende Zusjes.

Zijn huisdieren welkom bij ‘t Zusje?

Wij houden ook van een gezellige beestenboel, maar deze lieve huisdieren zijn niet welkom in onze Zusjes. Met uitzondering van blindengeleidehonden.

Doet ‘t Zusje iets voor jarigen aan tafel?

We zetten de jarigen graag in het zonnetje met een kaart en een vuurwerkje bij het dessert. Hiervoor noteren we graag de naam en leeftijd van de jarige job. We willen je vragen dit bij de reservering bekend te maken zodat we hier rekening mee kunnen houden.

Ik wil graag werken bij ‘t Zusje. Waar vind ik meer informatie?

Op de website onder het kopje “vacatures” onderin de footer kun je meer informatie vinden over de openstaande vacatures van de desbetreffende zusjes.

Zijn er voldoende parkeergelegenheden bij de Zusjes?

Op de website onder het kopje “onze zusjes” staan bij elk Zusje de beste parkeermogelijkheden beschreven.

Waarom schenken jullie geen kraanwater?
Wij doen er alles aan om van een avond bij ’t Zusje ook écht een avond uit te maken. Dit komt niet alleen tot uiting in de keuze van onze gerechten en het feit dat u voor een vast bedrag avondvullend bourgondisch kunt genieten, maar ook in de presentatie, de aankleding van onze restaurants, de vriendelijkheid en de gastvrijheid van onze medewerkers en die kleine extra’s die wij onze gasten bieden. Alles bij elkaar maakt een avond bij ’t Zusje tot een ware beleving. Een beleving die wij iedereen gunnen. Dit kunnen we alleen voor elkaar krijgen, door ons concept betaalbaar te houden voor elke portemonnee. Zónder daarbij concessies te doen aan kwaliteit. Want dat willen we niet.

Een hele uitdaging, die we dagelijks met veel liefde en plezier voor onze gasten aangaan. Maar omdat we zo ontzettend ons best doen om de prijs van de Zusje-beleving laag te houden, kunnen we het onszelf niet permitteren om het aan de andere kant - bij wijze van spreken - weer weg te geven. Daarom schenken we geen kraanwater in onze restaurants. Ook niet wanneer iemand al een andere consumptie besteld heeft. Iedereen is in onze ogen namelijk gelijk en verdient ook een gelijke behandeling. Wat we wél doen, is onze gasten een fles tafelwater serveren. En dat tegen een zeer schappelijke prijs. Alleen zo kunnen wij blijven doen waar we ons al zoveel jaren met heel veel passie en plezier voor inzetten: onze gasten een ongedwongen avond goed eten en gezelligheid bieden.
Is het mogelijk om op rekening betalen?

Je kunt telefonisch bij de reservering een “op rekening betaalformulier” aanvragen. Deze wordt via de mail naar je verstuurd. Wij ontvangen deze graag volledig ingevuld retour via de mail. Indien wij dit formulier niet tijdig ontvangen kunnen wij jouw betalingsverzoek niet inwilligen.

Wanneer wordt mijn mail beantwoord?

Je mail wordt tijdens kantooruren z.s.m. beantwoord.

Waarom ontvang ik een automatisch antwoord via de mail?

Helaas zijn wij niet in de mogelijkheid om buiten kantooruren jouw mailbericht te beantwoorden. Dit is dan ook de reden dat je een automatisch antwoord van ons ontvangt. Je mail wordt tijdens kantooruren z.s.m. beantwoord.

De Zusje app werkt niet in België, hoe kan dit?

De Zusje app is alleen beschikbaar in de Nederlandse App Store en Google Play Store.

Kadobonnen

Heeft ‘t Zusje kadobonnen beschikbaar?

’t Zusje heeft drie verschillende kadobonnen beschikbaar, namelijk van €10,-, €28,80 en €50,-.

Hoe kan ik de kadobonnen bestellen?

Het is mogelijk om de kadobonnen via onze website www.zusje-tapas.nl/zusje-winkel/ te bestellen of bij één van onze Zusjes na 14:00 uur op te halen.

Ik heb mijn kadobonnen besteld, hoe worden deze verzonden?

Allereerst bedankt voor het bestellen van de kadobonnen! Wij versturen de kadobonnen per post met een track en trace code. De kosten hiervan bedragen € 3,50.

Hoe lang zijn de kadobonnen geldig?

De kadobonnen zijn onbeperkt geldig.

Wat is de levertijd van de kadobonnen?

De levertijd van de kadobonnen bedraagt 3-5 werkdagen.

Is het mogelijk om VVV-bonnen in te leveren?

Helaas zijn VVV-bonnen of andere dinercheques niet geldig bij ’t Zusje.

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier, onze reserveringslijn 0900-zusje (98753) of onze Facebookpagina.

qqqas